Model 6 - latka

 

dziewczynka i misROZWÓJ SPOLECZNO -EMOCJONALNY
  • zna swoje imię nazwisko,
  • zna adres zamieszkania,
  • potrafi współdziałać z dziećmi w zabawie,
  • potrafi nawiązywać bliskie kontakty z dziećmi,
  • właściwie reaguje na sukces i porażkę,
  • umie określić swój stan emocjonalny,
  • potrafi panować nad negatywnymi emocjami,
  • przestrzega ustalonych w grupie zasad,
  • jest świadome swoich praw i obowiązków,
  • potrafi szanować własność swoją i innych,
  • jest samodzielne w czynnościach codziennych,
  • potrafi dbać o ład i porządek w najbliższym otoczeniu (dom -pokój, przedszkole -sala),
  • zna kolejność pór roku,
  • zna kolejność dni tygodnia.

ROZWÓJ RUCHOWY

  • rozumie konieczność czynnego uczestniczenia w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych,
  • rozumie konieczność przebywania na świeżym powietrzu bez względu na porę roku,
  • potrafi przestrzegać reguł gry.

ROZWÓJ POZNAWCZY

  • jest otwarte i spontaniczne na wszelkie nowości,
  • potrafi skupić uwagę w czasie zajęć dydaktycznych i zabaw dowolnych,
  • potrafi doprowadzić pracę do końca,
  • jest aktywne w czasie zajęć i zabaw,
  • umie zadawać pytania,
  • potrafi myśleć twórczo.

ROZWÓJ MANUALNY

  • potrafi prawidłowo posługiwać się : nożyczkami, ołówkiem, kredkami, widelcem, nożem,
  • umie łączyć wypunktowane elementy,
  • stosuje odpowiedni nacisk na narzędzie pisarskie (ołówek, kreda, pędzel).

DOJRZAŁOŚĆ DO CZYTANIA I PISANIA

  • umie dokonać analizy i syntezy wzrokowo -słuchowej (głoskowanie, podział na sylaby),
  • umie swobodnie i ze zrozumieniem wypowiadać się na określony temat,
  • potrafi ułożyć historyjkę obrazkową,
  • umie rozwiązywać zagadki i rebusy,
  • umie opowiedzieć ilustrację,
  • zna strony ciała, potrafi określić kierunki: w prawo -w lewo, góra -dół,
  • wie, że należy pisać i układać obrazki od strony lewej do prawej,
  • potrafi kreślić szlaczki i elementy litero -podobne.

DOJRZAŁOŚC DO MATEMATYKI

  • umie określić położenie przedmiotów w przestrzeni (nad, pod, w, obok, na, za),
  • potrafi zastosować następujące pojęcia: wielki, szeroki, gruby, wysoki,
  • zna i nazywa podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt),
  • posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.