Gdy dorosnę, będę... - zabawy na środę 26.I.

1. W salonie fryzjerskim – ćwiczenie manualne.

Taśmą klejącą, do brzegu stołu, proszę nakleić trzy paski bibuły w różnych kolorach Dzieci z pomocą N. przyklejają do blatu po 3 paski bibuły w ustalonej kolejności. Wspólnie z dzieckiem, proszę spróbować zaplatać warkocz z bibuły.

Rozmowa na temat zawodu fryzjera.

2. Słuchanie wiersza Stanisława Kraszewskiego „Zawody”.

Kto dom stawia? – Murarz!

Kto chleb piecze? – Piekarz!

Kto stół robi? – Stolarz!

A ty? Na co czekasz?

Każdy jakiś zawód ma,

swoją pracę dobrze zna.

W domu, w polu, w szkole

też pracuj z nami,

jeśli chcesz.

Kto maluje? – Malarz!

Kto nas leczy? – Lekarz!

Książki pisze? – Pisarz!

A ty? Gdzie uciekasz?

 

Każdy jakiś zawód ma,

swoją pracę dobrze zna,

dookoła praca wre,

by nam lepiej wiodło się!

• Rozmowa na temat wiersza:

- Co robi stolarz, a co murarz?

- Kto maluje, a kto piecze chleb?

- Czy znasz wszystkie zawody wymienione w wierszu?

3. Kim mogę zostać? – loteria.

Proszę przygotować: worek, termometr, centymetr krawiecki, garnek (zabawka), samochodzik, pędzel, ołówek, lokomotywa, figurka – dowolne zwierzę.

Proszę włożyć do worka wszystkie przedmioty (zamiast worka można wykorzystać siatkę). Dzieci kolejno losują je z worka i zgadują, z jakim zawodem mogą być one związane. Rodzic zapoznaje dzieci z nazwami zawodów: lekarz, pielęgniarka, krawcowa, rzeźbiarz, kierowca, malarz, projektant, motorniczy, weterynarz. Dzieci zastanawiają się, czy chciałyby wykonywać taki zawód w przyszłości. Jeśli nie – opowiadają o pracy swoich marzeń.

„Supersmyki – przewodnik metodyczny cz.3” wydawnictwo mac-edukacja

4. Karta pracy - dzieci łączą pasujące do siebie obrazki (można wyciąć i ponaklejać).