1. W salonie fryzjerskim – ćwiczenie manualne.
Taśmą klejącą, do brzegu stołu, proszę nakleić trzy paski bibuły w różnych kolorach Dzieci z pomocą N. przyklejają do blatu po 3 paski bibuły w ustalonej kolejności. Wspólnie z dzieckiem, proszę spróbować zaplatać warkocz z bibuły.
Rozmowa na temat zawodu fryzjera.
2. Słuchanie wiersza Stanisława Kraszewskiego „Zawody”.
Kto dom stawia? – Murarz!
Kto chleb piecze? – Piekarz!
Kto stół robi? – Stolarz!
A ty? Na co czekasz?
Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna.
W domu, w polu, w szkole
też pracuj z nami,
jeśli chcesz.
Kto maluje? – Malarz!
Kto nas leczy? – Lekarz!
Książki pisze? – Pisarz!
A ty? Gdzie uciekasz?
Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna,
dookoła praca wre,
by nam lepiej wiodło się!
• Rozmowa na temat wiersza:
- Co robi stolarz, a co murarz?
- Kto maluje, a kto piecze chleb?
- Czy znasz wszystkie zawody wymienione w wierszu?
3. Kim mogę zostać? – loteria.
Proszę przygotować: worek, termometr, centymetr krawiecki, garnek (zabawka), samochodzik, pędzel, ołówek, lokomotywa, figurka – dowolne zwierzę.
Proszę włożyć do worka wszystkie przedmioty (zamiast worka można wykorzystać siatkę). Dzieci kolejno losują je z worka i zgadują, z jakim zawodem mogą być one związane. Rodzic zapoznaje dzieci z nazwami zawodów: lekarz, pielęgniarka, krawcowa, rzeźbiarz, kierowca, malarz, projektant, motorniczy, weterynarz. Dzieci zastanawiają się, czy chciałyby wykonywać taki zawód w przyszłości. Jeśli nie – opowiadają o pracy swoich marzeń.
„Supersmyki – przewodnik metodyczny cz.3” wydawnictwo mac-edukacja
4. Karta pracy - dzieci łączą pasujące do siebie obrazki (można wyciąć i ponaklejać).