1. Czapka, broda i czerwony strój… – zabawa logorytmiczna.
Dzieci śpiewają piosenkę na melodię piosenki „S-A-N-T-A Super Simple Songs” i naśladują ją ruchem (można mówić jako wierszyk).
Dzieci:
Czapka, - ręce mają złożone nad głową,
Broda - rysują oburącz kształt brody,
i czerwony strój - wskazują rękami ubranie,
To święty Mikołaj! - dłonie wyciągają przed siebie,
Świę – ty Mi – ko – łaj, klaszczą w rytm sylab,
Świę – ty Mi – ko – łaj,
Świę – ty Mi – ko – łaj,
Wiezie nam prezenty - udają, że trzymają w ręce prezent.
2. Karta pracy – ćwiczenia grafomotoryczne
Spróbuj narysować takiego samego bałwanka
3. Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu „Pomagając innym – pomagasz sobie”:
https://www.youtube.com/watch?v=uvFtlpnhAIo
Rozmowa na temat „Pomagając sobie – pomagasz innym”
- Co to znaczy być dobrym i uczynnym dla innych?
- Komu możemy pomagać i w jakich sytuacjach?
- Dlaczego warto pomagać innym?
- Co to znaczy, że „dobry czyn” powraca? (podaj przykłady).
Popatrz na obrazki i opowiedz historyjkę
4.Szczęśliwa siódemka – zabawa z liczbami.
Dwie kostki do gry.
Dzieci i Rodzice siedzą na dywanie (lub w ulubionym miejscu do zabawy).. Każdy, kolejno rzuca dwiema kostkami i sprawdza, czy udało mu się wylosować szczęśliwą siódemkę. Jeśli tak – otrzymuje 7 przytulańców lub 7 śmiesznych min, itp.
5. Zabawy piórkami – ćwiczenie oddechowe i relaksacyjne.
Piórka (lub cienkie serwetki papierowe, lub chusteczki higieniczne), muzyka relaksacyjna.
Każde dziecko dostaje jedno piórko. Na początku zabawy dzieci kładą piórko na dłoni i próbują je zdmuchnąć. Następnie dotykają nim delikatnie czoła, nosa, policzków oraz brzucha. Potem trzymają piórko w prawej dłoni i delikatnie dotykają nim wewnętrznej części dłoni lewej i na zmianę – trzymają piórko w lewej dłoni i dotykają nim dłoni prawej.
6. Zapraszam do obejrzenia filmiku „Jak pomagać sobie i innym”
https://www.youtube.com/watch?v=QQ6FCEpXBtA
„Supersmyki” – przewodnik metodyczny cz.2, mac-edukacja