akcja "pomagam" ! - zabawy na środę 08.XII.

1. Czapka, broda i czerwony strój… – zabawa logorytmiczna.

Dzieci śpiewają piosenkę na melodię piosenki „S-A-N-T-A Super Simple Songs” i naśladują ją ruchem (można mówić jako wierszyk).

Dzieci:

Czapka, - ręce mają złożone nad głową,

Broda - rysują oburącz kształt brody,

i czerwony strój - wskazują rękami ubranie,

To święty Mikołaj! - dłonie wyciągają przed siebie,

Świę – ty Mi – ko – łaj, klaszczą w rytm sylab,                                                              

Świę – ty Mi – ko – łaj,

Świę – ty Mi – ko – łaj,

Wiezie nam prezenty - udają, że trzymają w ręce prezent.

2. Karta pracy – ćwiczenia grafomotoryczne

Spróbuj narysować takiego samego bałwanka

 

3. Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu „Pomagając innym – pomagasz sobie”:

https://www.youtube.com/watch?v=uvFtlpnhAIo

 

Rozmowa na temat „Pomagając sobie – pomagasz innym”

  • Co to znaczy być dobrym i uczynnym dla innych?
  • Komu możemy pomagać i w jakich sytuacjach?
  • Dlaczego warto pomagać innym?
  • Co to znaczy, że „dobry czyn” powraca? (podaj przykłady).

 

Popatrz na obrazki i opowiedz historyjkę

 

4.Szczęśliwa siódemka – zabawa z liczbami.

Dwie kostki do gry.

Dzieci i Rodzice siedzą na dywanie (lub w ulubionym miejscu do zabawy).. Każdy, kolejno rzuca dwiema kostkami i sprawdza, czy udało mu się wylosować szczęśliwą siódemkę. Jeśli tak – otrzymuje 7 przytulańców lub 7 śmiesznych min, itp.

 

5. Zabawy piórkami – ćwiczenie oddechowe i relaksacyjne.

Piórka (lub cienkie serwetki papierowe, lub chusteczki higieniczne), muzyka relaksacyjna.

Każde dziecko dostaje jedno piórko. Na początku zabawy dzieci kładą piórko na dłoni i próbują je zdmuchnąć. Następnie dotykają nim delikatnie czoła, nosa, policzków oraz brzucha. Potem trzymają piórko w prawej dłoni i delikatnie dotykają nim wewnętrznej części dłoni lewej i na zmianę – trzymają piórko w lewej dłoni i dotykają nim dłoni prawej.

 

6. Zapraszam do obejrzenia filmiku „Jak pomagać sobie i innym”

https://www.youtube.com/watch?v=QQ6FCEpXBtA

 

„Supersmyki” – przewodnik metodyczny cz.2, mac-edukacja