1. Coś czerwonego – zabawa twórcza.
Rodzice opowiadają dzieciom, że Mikołaj lubi czerwone rzeczy. Na zasadzie burzy mózgów dzieci
wymieniają nazwy rzeczy w tym kolorze.
2. Karta pracy – ćwiczenia grafomotoryczne
3. Ćwiczenia poranne
- Rozgrzewka.
Dzieci i Rodzice ustawiają się plecami do siebie.:– odliczają 2 małe kroki, obracają się twarzami do siebie, przybijają sobie łapki (na odległość),
Dzieci i Rodzice przykucają, odliczają od 7 do 0. Dzieci z każdą liczbą powoli wstają, aby na końcu wyskoczyć w górę jak rakieta.
- Gimnastyka Mikołaja – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Na hasło Wysoko! dzieci stają na palcach, wyciągają ręce do góry. Na hasło Nisko! – przykucają, naśladując rękami rozgarnianie śniegu.
- Mikołaj zaciera ślady – ćwiczenie równowagi.
Dzieci stoją na jednej nodze, uderzają o podłogę palcami drugiej stopy.
4. Siedem paczek – odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7.
Mikołajkowe niespodzianki – szacowanie wagi.
10 papierowych toreb (lub foliowych reklamówek), dowolne zabawki.
Rodzice przygotowują 10 papierowych (lub foliowych) toreb. Do 7 z nich wkładają dowolne zabawki. Dzieci mają za zadanie podnosić torby, by oszacować ich wagę. Dzieci wskazują:
– torby z zawartością i bez zawartości,
– najcięższą torbę,
– najlżejszą torbę spośród toreb z zawartością.
„Która wieża jest najwyższa?” – zabawa dydaktyczna
Dzieci i Rodzice układają siedem wież z klocków, ale wg zasady:
- pierwsza wieża – to jeden klocek
- druga wieża – to dwa klocki
- trzecia wieża – to trzy klocki
- czwarta wieża – to cztery klocki
- piąta wieża – to pięć klocków
- szósta wieża – to sześć klocków
- siódma wieża – to siedem klocków
Dzieci powinny zauważyć, że na kolejnej wieży jest o jeden klocek więcej. Dzieci wskazują najniższą i najwyższą wieżę.
Karta pracy:
Polecenia:
Policz Mikołajowe czapki. Ile ich jest?
Policz i powiedz, ile jest Mikołajowych czapek. Pokaż tyle samo palców.
W worku Mikołaja otocz pętlą te zabawki, których jest 7.
5. Ślizgawka na śniegu – zabawa ruchowa
Dzieci siadają na kocu - sankach, a Rodzice ciągną „sanki” z dziećmi po podłodze.
6. Lalka, pralka, domek, miś – ćwiczenie pamięci.
Na podłodze Rodzice układają zabawki, np. miś, klocek, samochodzik, książka, dinozaur (itp.). Dzieci nazywają zabawki, przeliczają, zapamiętują. Następnie dzieci zakrywają oczy, a Rodzice chowają jedną zabawkę pod kocyk. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, która zabawka została ukryta.
7. Zadanie dla chętnych dzieci „Puzzle”
„Pokoloruj obrazek z Mikołajem, wytnij po zaznaczonych liniach i spróbuj ponownie ułożyć”
„Supersmyki” – przewodnik metodyczny cz.2, mac-edukacja