barbórka i mikołajki - zabawy na piątek 3.Xii.
1. Renifery – zabawa logorytmiczna.
Rodzice wyjaśnią dzieciom, że zamieniają się w renifery i będą naśladować stukot ich kopyt. Zrobią
to za pomocą kląskania (czyli „klaskania” językiem). Rodzice prezentują dzieciom prawidłowy sposób kląskania. Kląskamy naprzemienne – raz z ustami w szerokim uśmiechu, raz z ustami ułożonymi jak
przy wymawianiu głoski u.
2. Mikołaj – bajka edukacyjna
https://www.youtube.com/watch?v=QlKOEENBKMA
3. Barbórka – święto górników
Różne zastosowania węgla – prezentacja:
Rodzice prezentują różne zastosowania węgla w przemyśle i kosmetyce. Zadaniem dzieci jest
podzielić produkty ze względu na to, czy użycie węgla w tym produkcie jest dobre dla
środowiska czy dla niego szkodliwe. Pod koniec zabawy Rodzice zwracają uwagę na szkodliwość
stosowania węgla jako opału. Mówią o tym, że wszystkie kraje dążą do korzystania z energii
ekologicznej, np. wiatru, wody, żeby przestać zatruwać środowisko węglem.
4. Karta pracy
Polecenia:
- Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem.
- Pomóż górnikowi odnaleźć wyjście z kopalni.
5. Krok i skok – zabawa ruchowa.
Dzieci przemieszczają się według rytmicznego kodu, wykonując czynności odpowiadające słowom rymowanki:
Krok, krok, krok i skok.
Skok, skok, skok i zwrot.
Krok, skok, krok i zwrot.
6. Zabawy piórkami – ćwiczenie oddechowe i relaksacyjne.
Piórka (zamiast piórka można wykorzystać cienką serwetkę lub chusteczkę), nagranie spokojnej melodii, odtwarzacz CD.
Każde dziecko dostaje jedno piórko. Na początku zabawy dzieci kładą piórko na dłoni i próbują
je zdmuchnąć. Następnie dotykają nim delikatnie czoła, nosa, policzków oraz brzucha.
Potem trzymają piórko w prawej dłoni i delikatnie dotykają nim wewnętrznej części dłoni
lewej i na zmianę – trzymają piórko w lewej dłoni i dotykają nim dłoni prawej.
7. Zgubione prezenty – zabawa ruchowa.
Dowolne zabawki.
Rodzice rozkładają w dowolnych miejscach pokoju zabawki i wprowadza dzieci w fabułę zabawy. Dzieci wcielają się w postaci elfów, które pomagają zbierać prezenty pogubione przez Mikołaja.
Jeden prezent układają na głowie, a drugi chwytają w ręce (rodzice i dzieci mogą sobie pomagać). Zebrane prezenty dostarczają w wyznaczone miejsce.
„Supersmyki” – przewodnik metodyczny cz.2, mac-edukacja