barbórka i mikołajki - zabawy na piątek 3.Xii.

1. Renifery – zabawa logorytmiczna.

Rodzice wyjaśnią dzieciom, że zamieniają się w renifery i będą naśladować stukot ich kopyt. Zrobią

to za pomocą kląskania (czyli „klaskania” językiem). Rodzice prezentują dzieciom prawidłowy sposób kląskania. Kląskamy naprzemienne – raz z ustami w szerokim uśmiechu, raz z ustami ułożonymi jak

przy wymawianiu głoski u.

2. Mikołaj – bajka edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=QlKOEENBKMA

3. Barbórka – święto górników

Różne zastosowania węgla – prezentacja:

Rodzice prezentują różne zastosowania węgla w przemyśle i kosmetyce. Zadaniem dzieci jest

podzielić produkty ze względu na to, czy użycie węgla w tym produkcie jest dobre dla

środowiska czy dla niego szkodliwe. Pod koniec zabawy Rodzice zwracają uwagę na szkodliwość

stosowania węgla jako opału. Mówią o tym, że wszystkie kraje dążą do korzystania z energii

ekologicznej, np. wiatru, wody, żeby przestać zatruwać środowisko węglem.

 

4. Karta pracy

Polecenia:

- Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem.

- Pomóż górnikowi odnaleźć wyjście z kopalni.

5. Krok i skok – zabawa ruchowa.

Dzieci przemieszczają się według rytmicznego kodu, wykonując czynności odpowiadające słowom rymowanki:

Krok, krok, krok i skok.

Skok, skok, skok i zwrot.

Krok, skok, krok i zwrot.

6. Zabawy piórkami – ćwiczenie oddechowe i relaksacyjne.

Piórka (zamiast piórka można wykorzystać cienką serwetkę lub chusteczkę), nagranie spokojnej melodii, odtwarzacz CD.

Każde dziecko dostaje jedno piórko. Na początku zabawy dzieci kładą piórko na dłoni i próbują

je zdmuchnąć. Następnie dotykają nim delikatnie czoła, nosa, policzków oraz brzucha.

Potem trzymają piórko w prawej dłoni i delikatnie dotykają nim wewnętrznej części dłoni

lewej i na zmianę – trzymają piórko w lewej dłoni i dotykają nim dłoni prawej.

 

7. Zgubione prezenty – zabawa ruchowa.

Dowolne zabawki.

Rodzice rozkładają w dowolnych miejscach pokoju zabawki i wprowadza dzieci w fabułę zabawy. Dzieci wcielają się w postaci elfów, które pomagają zbierać prezenty pogubione przez Mikołaja.

Jeden prezent układają na głowie, a drugi chwytają w ręce (rodzice i dzieci mogą sobie pomagać). Zebrane prezenty dostarczają w wyznaczone miejsce.

„Supersmyki” – przewodnik metodyczny cz.2, mac-edukacja